!~ آخـر 10 مواضيع ~!
|
|
إضغط على
او
لمشاركة اصدقائك! |
|
أدوات الموضوع |
5.00 من 5
عدد المصوتين: 2
|
انواع عرض الموضوع |
#1
|
||||||
|
||||||
المقدمة The intrudaction all of my peaces & greeting to all of muslims how are u doing guys i guess all of you is fine so cool these two weeks the managment of english Cooperate with Mr.HollOw to make a great idea to you guys its lets move to next Paragraph we must to take the fifth lesson becuse of the school which will begin after tommorow & from now my lessons will be weekly Lets Begin Today the lesson about how can we report the question Always the report must to come in the past tense the benfit that according the news from that men to the other فائدة الreport هو نقل الخبر عن هذا الرجل لشخص آخر لكنك تحتاج إلى جملة لإعادة الصياغة الجملة تكون في أي زمن سواء الpast أو الpresent أو الfuture لكن إعادة صياغة الجملة او ال report يحول إلى الماضي theree are two kinds of reports 1-that kind which beggining of by [he asked] 2-that kind which beggining of by [he Said]or [he told الحالة الأولى في حالة القصد بالسؤال use [he asked إذا جاء شخص وسألك سؤال ثم ذهب وجاء الموظفين وسألوك عما سأله ذاك الشخص فتخبرهم فإن ما اخبرتهم يسمى report مثال الشخص:why do people come here? ثم ذهب الشخص وجاء الموظفين وسألوك:wht did he ask you? تجاوب:he asked why people went there الحالة الثانية he said وفيها ال3 أنواع المضارع والمستقبل والماضي نتذكر دائماً نحول الصيغة إلى الماضي نعود للدرس 1-المضارع present I want to thank my staff report he said he wanted to thank his stuff بإضافة الماضي باستخدام الverb 2 2- المستقبل future i will raise my taxes report he said he wouldn,t to raise the taxes بإضافة would في حالة الإيجاب أو wouldn,t في حالة النفي 3-الماضي past هنا حالة يبغالها تركيز لانه كيف نحول الماضي إلى ماضي ؟؟ سؤال محير سنحول الماضي إلى الماضي ذو التصريف الثالث باستخدام الر3 i promised to hard work report he said he had promised to hard work أضفنا had + v3 وهذا هو الحل ملاحظات 1- الدرس سهل جداً وهو فهم أكثر مما هو حفظ 2-بإمكانك استخدام he told me بدلاً من he said 3- بإمكانك التلاعب بالضمائر he و she وغيرها وإضافة أسماء مكانها مثلاً he said تتبدل وتصير the director said ^____^ its sooooo EASY Finally This topic was done By thank for allah who help me to make this idea as u see idea & execution / Mr.HollOw Design/ KirbY if u wana inquire about any thing please visit my main page Here So that was a Third lesson it was easy to so be carful in next lesson i will be serious with you kids in this srieas To BE profissional & we have spechal pharase its Be patient .. Be strong .... becuse the breakthrough is soon Soo Good luck with Third leeson your best wishes Mr.HollOw |
2 أعضاء قالوا شكراً لـ Hollow MasteR على المشاركة المفيدة: |
09-08-2011, 03:19 PM | رقم المشاركة : 2 |
شكراً: 2,077
تم شكره 426 مرة في 190 مشاركة
|
رد: Editional of series / -To Be Professional-lesson 5/RePoRT { إعادة صياغة الجملة درس سهل }
^^
مافي واجب اليوم ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بس انا راح احل ^^ حطي جمل على درس اليوم ...!! مممم .. about the question what do you plan ? he asked .. what did they plan ?? i like to be your friend he told me .. he liked to be my freind ^^ i will visit jedda next week she said .. she would visit jeddah next week hollow wrote the topic he told me .. hollow had written the topic >< is it true ?!!?!! i hope that here we finish the lesson was small but really it was great and easy too waiting your new see ya
آخر تعديل ضوء الفجر يوم 09-08-2011 في 05:35 PM.
|
|
10-02-2011, 12:35 PM | رقم المشاركة : 3 |
شكراً: 3,721
تم شكره 2,758 مرة في 456 مشاركة
|
رد: Editional of series / -To Be Professional-lesson 5/RePoRT { إعادة صياغة الجملة درس سهل }
nice
you know i do not like to do home work ha ha ha ha ha doaa elfagr why do you insist to do it ha ha ha ha ok thank you hollow for your great lessons i will wait the next one
|
|
02-10-2012, 12:33 AM | رقم المشاركة : 4 |
شكراً: 38
تم شكره 40 مرة في 68 مشاركة
|
رد: Editional of series / -To Be Professional-lesson 5/RePoRT { إعادة صياغة الجملة درس سهل }
God and my sister and a wonderful special topic receipt of your hand
Thank you for offering...
|
|
مواقع النشر (المفضلة) |
|
|